Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage retrace les liens que des musiciens, des artistes, des poetes et des ecrivains ont tisses avec leur environnement sonore. Ce sont eux qui ont tente, de facon penetrante, de transformer les bruits du monde, qu'ils soient naturels, industriels ou urbains, en les refletant dans leur propre creation. En partant d'Apollinaire, qui en voulant recreer la poesie se saisit de l'idee du phonographe afin de capter la symphonie du monde, le livre retrace l'influence des observations des createurs dans les interrogations qui conduisirent a l'emergence des sons artificiels. L'exploration de ce chemin s'est nourrie des reflexions d'artistes, comme Moholy-Nagy, de musicologues, comme Marina Scriabine, des chercheurs, comme Pierre Schaeffer et bien d'autres: il est necessaire en effet d'examiner comment la pensee des sons artificiels est diversement invoquee au XX e siecle, jusqu'a nos jours. C'est bien sur la musique electroacoustique qui s'est le plus souvent saisie des bruits du monde. Elle les a transformes en materiaux musicaux, et, se faisant, elle a recree les formes sonores et a induit de nouvelles facons d'ecouter. En deroulant cet echeveau, ce livre examine comment la musique concrete, d'abord, puis les diverses musiques electroacoustiques et l'informatique musicale ont, a leur maniere, repondu a la question de la maitrise musicale des sons artificels.