Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The growth of inorganic chemistry during the last fifty years has made it almost impossible for the student to assimilate all the factual information available. This book is designed tohelp the student begin to tackle this task by showing exactly how a chemist uses the Periodic Table to organize and process this mass of information. After opening with a clear description of the quantum mechanical basis on the Periodic Table, the author goes on to illustrate how a modern inorganic chemist uses the Periodic Table to interpret a wide range of chemical phenomena. Rather than giving the descriptive properties he illustrates how the variations are interpreted. Thus he describes vertical trends, horizontal and diagonal trends, and then isoelectronic relationships. The latter provides a basis for developing bonding models which account for the structures and reactivities for molecules. Finally he describes the horizontal and vertical relationships associated with the transition metals, the lanthanides, and the actinides. The basic methodology developed in Essential Trends in Inorganic Chemistry will enable the student to apply these basic principles to other problems and to assimilate more detailed accounts of modern inorganic chemistry in a structured way.