Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rich in insights and inspiration, this anthology surveys the challenges and rewards of teaching. Contributions range from essays by renowned educators such as Pestalozzi, Froebel, Montessori, and Neill to the philosophical observations of Plato, Rousseau, Dewey, and Russell. Writings by Tolstoy, Emerson, and D. H. Lawrence appear alongside those of contemporary teachers, including Taylor Mali, Elizabeth Gold, and Philip Schultz, who reflect on their experiences with honesty, humor, and wonder. In addition to essays, this compilation draws upon letters, diaries, commencement addresses, memoirs, and poetry, all of which portray the dynamics of teaching. Editor Bob Blaisdell provides brief introductions to the contributors and their works and contributes an essay as well. Teachers, professors, and students will welcome this thought-provoking anthology, as will others interested in the history and philosophy of education.