Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Living at a time of religious strife and the decline of the intellectual optimism that had begun in the Renaissance, Michel Eyquem de Montaigne (1533-1592) expressed in his writings both a deep skepticism about human affairs and a wide-ranging intellectual curiosity reflective of the age. Having witnessed firsthand the bloody armed conflicts, fanaticism, and persecutions that arose out of religious differences between French Catholics and Protestant Huguenots, Montaigne was especially skeptical about human claims to knowledge. For this reason he published, not systematic philosophy, but mere attempts at knowledge, essays in understanding, or essais, as he called them in French. He thus inaugurated a new literary genre that proved to be very influential.Despite his skepticism Montaigne realized that the intellectual horizon of his day was full of exciting new developments. The New World had only recently been discovered and explorers to many parts of the hitherto undiscovered world were bringing back reports of strange lands, people, and customs. At the same time the intellectual discoveries of the Renaissance had uncovered the powerful works of ancient Greek and Latin authors, and science, still in its infancy, was beginning to ask important new questions.The essays reflect all these interests, plus a refreshing honesty about the frailties of human nature. Montaigne writes about vanity, the value of friendship, constancy, idleness, liars, virtue, cowardice, prognostication, cannibals, the greatness of Rome, "That to Study Philosophy Is to Learn to Die," and a host of other topics.Filled with insights and keen observations that have inspired later writers as diverse as Shakespeare, Bacon, Voltaire, Rousseau, Flaubert, Virginia Woolf, and Roland Barthes, the Essays of Montaigne should be on the shelf of every student, scholar, and book lover.