Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is an edited book that fills a gap in knowledge by providing a comprehensive view of esports practice from the Asia and Pacific region. The volume looks at the development of esports through the interconnections between institutions, industries, players, and society, across the Asia-Pacific. Over the last two decades, the Asia-Pacific region has been central to the growth and development of esports. The value of this book lies in its ability to provide a view of esport from countries that are currently underrepresented in the literature such as Vietnam, Malaysia, Taiwan, Hong Kong, Singapore, Philippines and Australia while still integrating chapters looking at more well-researched countries such as China, Korea, and Japan. Through its diverse case studies, the book serves as a resource for scholars and educators worldwide who seek diverse examples with which to improve understanding of the esports phenomenon and the inclusiveness of media and communication curricula. chapters "Introduction to Esports in the Asia-Pacific" and "Conclusions to Esports in the Asia-Pacific" are available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.