Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Why would a devout Catholic, a committed Protestant, and a Maoist atheist devote their lives and work to the study of esoteric aspects of Islam? How are these aspects 'good to think with'? What are the theoretical and intellectual problems to which they provide solutions? These are the questions at the heart of Esoteric Islam in Modern French Thought. The three French specialists of Islam described above form an intellectual and personal genealogy that structures the core of the text: Massignon taught Corbin, who taught Jambet in his turn. Each of them found in the esoteric a solution to otherwise insurmountable problems: desire for Massignon, certainty for Corbin, and resurrection/immortality for Jambet. Over the course of three long chapters focused on the life and work of each writer, the book maps the central place of esoteric Islam in the intellectual life of twentieth and twenty-first century France.