Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Environmental Challenges Confronting the Oil Industry

Environmental Challenges Confronting the Oil Industry

Javier Estrada, Kristian Tangen, Helge Ole Bergesen
€ 453,45
+ 906 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Since the late 1980s, when the current tide of environmentalconcern began to rise, every improvement made by the oil industryhas been followed by new demands for further progress. New problemshave been placed on top of the old ones; first smog in the innercities and oil spills on the beaches, then acid rain and forest dieback followed by major tank disasters and renewed attention tourban air quality and finally, climatic change. The purpose of thisbook is to investigate whether the oil industry is able to extendand renew its social legitimacy as it faces its toughest agenda ina century the challenges stemming from its impact on theenvironment and the consequent public questioning of its role insociety. To find out whether and how the oil industry has respondedto environmental issues in general and climatic change inparticular, five indicators of change vision & image, R&D, investments, and government relations have been selected. Thesehave been assumed to be expressions of an environmental strategywhich can be identified as reactive, cautious or creative. Theempirical analysis begins with case studies of the environmentalresponse of five major oil companies: Shell, Exxon, BP, Amoco andStatoil. The next step is a case study of the refinery sector, which is the most environmentally sensitive part of the industry inmany ways. In addition, a brief description of how three industryassociations have tackled the same environmental issues isincluded. The main readership for this book will be policy makers, planners and researchers in the oil industry, and environmentalconsultants.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 2

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780471977131
Verschijningsdatum:
29/06/1998
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
147 mm x 237 mm
Gewicht:
412 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 906 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.