Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Environment and Society explores ways to promote the behavioural shifts necessary for creating a 'sustainable society'. Through a critical approach to the links between sustainability, policy and citizen engagement, the book argues that sustainability policy needs to move towards a positive perspective, utilizing the well-known techniques of segmentation and social marketing. Such 'mainstreaming' of sustainable lifestyles is likely to be the only effective means of engaging the majority of citizens in the environmental debate, given the major influence of the consumer society on individual aspirations and beliefs. Comprised of three substantive elements, Environment and Society explores the context for behaviour change policy, the approaches adopted by politicians and academic researchers, and the application of such approaches using empirical data from two major research projects. The book is richly illustrated using both theoretical and empirical data and provides an excellent companion to all researchers interested in sustainable lifestyles.