Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Warum entwickeln sich manche Personen zu religiös reifen Menschen und andere nicht? Der Autor Roland Wuillemin kann in dieser empirischen Untersuchung zeigen, dass manche religiöse Gemeinschaften die Entwicklung ihrer Mitglieder hemmen und andere die Entwicklung fördern. Entwicklungshemmende religiöse Gemeinschaften sind geprägt von fundamentalistischen Tendenzen, die sich mit den Begriffen Kontingenzeliminierungspraxis, Bekehrungstheologie, Subkulturbildung, autoritäre Strukturen, wortwörtliches Bibelverständnis, Exklusivitätsanspruch usw. beschreiben lassen. Entwicklungsfördernde religiöse Gemeinschaften dagegen stellen ein offenes Milieu dar und sind geprägt von einer Kontingenzvergegenwärtigungspraxis, demokratischen Strukturen, der Offenheit für andere religiöse Traditionen usw. Im letzten Teil der Arbeit werden die praktisch-theologischen Folgerungen dieser Forschungsresultate reflektiert. "Diese Arbeit ist als Musterbeispiel empirischer Theologie zu bezeichnen." (Prof. Dr. M. Baumann, Bern)