Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Entrepreneurial Selves is an ethnography of neoliberalism. Bridging political economy and affect studies, Carla Freeman turns a spotlight on the entrepreneur, a figure saluted across the globe as the very embodiment of neoliberalism. Steeped in more than a decade of ethnography on the emergent entrepreneurial middle class of Barbados, she finds dramatic reworkings of selfhood, intimacy, labor, and life amid the rumbling effects of political-economic restructuring. She shows us that the déjà vu of neoliberalism, the global hailing of entrepreneurial flexibility and its concomitant project of self-making, can only be grasped through the thickness of cultural specificity where its costs and pleasures are unevenly felt. Freeman theorizes postcolonial neoliberalism by reimagining the Caribbean cultural model of 'reputation-respectability.' This remarkable book will allow readers to see how the material social practices formerly associated with resistance to capitalism (reputation) are being mobilized in ways that sustain neoliberal precepts and, in so doing, re-map class, race, and gender through a new emotional economy.