Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This research was conducted with the specific objectives to study and analyse the profile and entrepreneurial traits of members of self-help groups, to investigate the empowerment of women through participation in selected entrepreneurial activities, to study the marketing networks of entrepreneurial units and isolate the factors affecting empowerment. The study revealed that the respondents had medium to low level of overall empowerment. Economic empowerment of women ranked first followed by social, entrepreneurial and technological empowerment. Positive and significant correlation was found between socio-economic, psychological, communication and entrepreneurial variables and overall empowerment. Impact of SHG was on decrease in domestic violence followed by impact on social and economic aspects of life. Nearly three fourth of the respondents had medium enterprise satisfaction. Cognitive and infrastructural constraints were considered major constraints by the respondents.It was observed that no systematic network was established for the marketing of products. Thus, strategies were suggested for the marketing network and for the empowerment of women through SHGs.