Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Enterprise in the Period of Fascism in Europe

Harold James, Jakob Tanner
€ 59,45
+ 118 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The essays in this volume consider the involvement of business corporations and of individual businessmen in the politics of the 1930s and 1940s: in the move away from the market and also from democracy, towards state control and authoritarianism, including the massive intervention of the state in property rights. How far did businesses attempt to guide this intervention for their own purposes, and to what extent did they succeed? This debate deals, centrally, with the role of German business, of banks, of industrial corporations, and of small tradesmen in the Nazi regime. An older discussion of how they may have facilitated the Nazi takeover has been supplemented here by an investigation into how they made the regime's policies possible, and the extent to which the profit motive drove them to participate - with sometimes more, sometimes less enthusiasm - in the politics of inhumanity. Such discussion has been given further impetus by legal action, initially in the United States, in the form of class action suits on behalf of the victims of Nazism. What do such legal and political debates mean for business history? What are the current responsibilities of business facing the consequences of historical action? And what lessons should be learned concerning the ethics of business behaviour? The contributions to this volume were originally presented as papers at a conference organised by the Society for European Business History in Paris in November 1998.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
300
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138256316
Verschijningsdatum:
16/05/2017
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
452 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.