Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Entering the Frame is the first complete study of the cinema of Yervant Gianikian and Angela Ricci Lucchi, pioneers of archival and found-footage films that testify to war, genocide and colonialism in the twentieth century. It explores their early performance-based 'scented films' of the 1970s, before focusing on the historical films, such as From the Pole to the Equator, for which they are best known. The book analyses how Gianikian and Ricci Lucchi manipulate rare footage through re-photographing, hand-tinting and altering film speeds, to produce work of an other-worldly quality. Retrospectives of the films of Gianikian and Ricci Lucchi at the Jeu de Paume in Paris (2006) and at MoMA in New York (2009) have signalled international recognition at the highest level, as have appraisals by leading scholars of cinema such as Scott MacDonald and Raymond Bellour. Their work is unusual in attracting different audiences, and in relating art practices to wider ethical, historical and political issues. Gianikian and Ricci Lucchi have transformed old documentary footage into works that resonate in debates about postcolonialism as well as about the documentary form, the corporeality of the viewing experience and the metamorphoses of cinema. The volume includes a preface by the cultural historian Ruth Ben-Ghiat, Professor of Italian and History at New York University.