Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Con este libro se pretende dar a conocer algunos resultados de investigaciones sobre la enseñanza de la historia y el desarrollo de competencias educativas fruto de la colaboración entre varios equipos que vienen coordinándose desde 2012 (el grupo RODA de la Universidad de Santiago de Compostela, el grupo DHiGECS de la Universidad de Barcelona y el grupo DICSO de la Universidad de Murcia). No se trata de una antología de experiencias dispersas o inconexas, sino de un trabajo colaborativo, algo poco habitual al menos en nuestra área de conocimiento. En los nueve capítulos de esta obra se ofrecen datos, modelos y análisis que han sido contrastados empíricamente tras revisar también lo que se está haciendo al respecto en otros países. Deseamos compartir estos resultados, en primer lugar, con nuestros colegas de enseñanza secundaria y primaria, con el profesorado en formación de Magisterio y Máster de Profesorado de Secundaria y también con el resto de las personas e instituciones implicadas en la investigación didáctica en historia y ciencias sociales. En estos capítulos se analizan los procesos de construcción de identidades a partir de la identificación con el territorio, el patrimonio y los imaginarios colectivos, así como la competencia histórica en narrativas de estudiantes y futuros docentes; el diseño y experimentación de instrumentos y recursos para educación cívico-política de los estudiantes; y el análisis de las prácticas de evaluación en la búsqueda de alternativas coherentes que contemplen el desarrollo de competencias históricas y sociales.