Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'objectif du présent travail est avant tout de retracer le célèbre clivage cartésien entre pensée et corps, à partir d'une analyse épistémologique de la disqualification - opérée par Descartes - du rôle cognitif de l'imagination. L'auteur approfondit, d'un point de vue phénoménologique, trois solutions symptomatiques de l'époque moderne, pour repenser le statut anthropologique et politique du sujet de façon unitaire: la tentation de réduire le corps à une idée, comme on le voit dans l'interprétation hégélienne de Malebranche; la réaction anti-cartésienne du médecin-philosophe Cabanis, avec son ambition d'expliquer la pensée en termes d'émergence de la matière corporelle; et enfin la tentative, que l'auteur met à l'épreuve à partir de Rosmini, de parler du corps sans renoncer à son altérité inquiétante, mais en évitant aussi l'impasse dualiste.