Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When Internal Combustion(IC) engine is operating at full throttle, the maximum temperature reached by the burning gas may be as high as 2700ºC hence it is very important to remove continuous heat from the IC engine for its proper operation. Various technique used to remove heat from the engine, Radiator is one of the most famous method among all. It extracts heat from the engine by using coolant fluid. Recently Nano fluids, a mixture of water and suspended metallic nanoparticles, are used as a coolant fluid to improve heat transfer from the engine. Experimental set up has been prepared to measured heat transfer rate with different Nano fluid and also measured the effect of mass flow rate of coolant on heat transfer rate. During experiment, water used as coolant and experimental result for heat transfer has been compared with empirical co-relation given by Gnielinsky. Further experiment has been carried out with different Nano fluids i.e. Al2O3 and CuO and effect of mass flow rate on heat transfer rate is measured and compared with water. Results shows that with increase in mass flow rate of coolant and concentration ratio of nano fluid, heat transfer rate can be improved.