Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bernard Lonergan (1904-1984) was a Canadian Jesuit philosopher, theologian, and humanist who taught in Montreal, Toronto, Rome, and Boston. His groundbreaking works Insight: A Study of Human Understanding (1957) and Method in Theology (1972) attempt to discern how knowledge is advanced in the natural sciences, the human studies, the arts, ethics, and theology. In Engaging the Thought of Bernard Lonergan, Louis Roy stresses the empirical aspect of Lonergan's cognitional theory in relation to the role of meaning, objectivity, subjectivity, and historical consciousness. Rather than introducing every facet of his philosophy and theology, Roy delivers a balanced account of Lonergan's achievements in fifteen discrete studies, delving into the implications of his cognitional theory for religious experience, theology, education, truth, classicism, relativism, and ethics. Discussing aspects of Lonergan's thought that are seldom examined, these fifteen studies represent, criticize, and develop the ideas of one of the most important thinkers of the twentieth century. Demonstrating the richness of one scholar's contributions to contemporary culture, Engaging the Thought of Bernard Lonergan presents a thoughtful analysis and a significant advance in Lonergan studies.