Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nigel Spivey takes on one of the greatest taboos in Western culture in this brilliantly original work of cultural history: why is so much pain depicted in the art of the West? Beginning with a meditation on Auschwitz, the prizewinning author then takes us on a journey that encompasses the stone-bound screams of classical sculpture, the many depictions of the Crucifixion, the Massacre of the Innocents and St. Sebastians pierced with arrows, self-portraits of the aging Rembrandt, and the tortured art of Vincent van Gogh. Exploring the tender, complex rapport between art and pain, Spivey guides us through the twentieth-century photographs of casualties of war, Edvard Munch's The Scream, and back to the recorded horrors of the Holocaust.
Beauty and disfigurement, violence and thrill, horror and comfort--these are pairings fostered throughout Western art, for causes as various as religious martyrdom, judicial torment, artistic virtuosity, and erotic gratification. The ancient Greeks invented tragic drama: but how far was pity for tragedy's victims tempered by the notion of just deserts? The first Christians preached Christ Crucified: why then did it take some five hundred years before images appeared of Christ on the cross? The Massacre of the Innocents was an event that never happened: for what reasons were artists of the Italian Renaissance so eager to show it convincingly?
Enduring Creation reveals the amazing power of art to console, to warn, to prepare the viewer for the harsher experiences of life, raising intriguing questions: Can pain be beautiful? Do we always pity suffering? Are sainthood and sadomasochism linked? This compelling study concludes with a positive message of hope for the enduring human spirit.