Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is premised upon the assumption that the core purpose of universities is to create, preserve, transmit, validate, and find new applications for knowledge. It is written in the perspective of critical university studies, in which university governance processes should take ideas and discourse about ideas seriously, far more seriously than they are often taken within many of today's universities, since doing so is the key to achieving this purpose. Specifically, we assert that the best way for universities to take ideas seriously, and so to best achieve their purpose, is to consciously recognize and conserve the entire range of available ideas. Though the current emphasis upon factors such as student headcounts, increased efficiency and job creation are undoubtedly important, far more is at stake in universities than only these factors. From this premise, we deduce insights and arguments about academic freedom, as well as factors such as control and monitoring of the market place of ideas, the structure of information flows within universities, the role of language in university governance, and relationships between administrators, faculty members and students. We identify impediments to achieving the core purpose of universities, including the idea vetting systems of authoritarianism, corporatism, illiberalism, supernaturalism and political correctness. We elucidate how these impediments inhibit successful achievement of the core purpose of the university. In response to these impediments we prescribe relatively autonomous universities characterized by openness, transparency, dissent, and the maintenance of balance between conflicting perspectives, values, and interests.