Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Enchanting a Disenchanted World

Continuity and Change in the Cathedrals of Consumption

George Ritzer
Paperback | Engels
€ 160,45
+ 320 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The only book to connect the everyday world of the 20-something undergraduate consumer with sound sociological analysis of the world of consumption

Enchanting a Disenchanted World, Third Edition examines Disney, malls, cruise lines, Las Vegas, the world wide web, Planet Hollywood, credit cards, and all the other ways we now consume. Thoroughly updated to reflect the recent economic recession and the impact of the internet, bestselling author George Ritzer continues to explore this book′s central thesis: that our society has undergone fundamental change because of the way and the level at which we consume.

This Third Edition demonstrates how we have created new "cathedrals" of consumption (places that enchant us so as to entice us to stay longer and consume more) while continuing to take capitalism to a new level. These places of consumption, whether in our homes, the mall, or cyberspace, are in a constant state of "enchanting the disenchanted," luring us through new spectacles because their rational qualities are both necessary and deadening at the same time.

New and Hallmark Features
  • Offers a unique analysis of the world of consumption, especially the settings in which consumption takes place
  • Discusses the recent global economic recession throughout
  • Offers rich details on consuming in such places as Las Vegas, Disney World, on cruise ships, in Wal-Mart, at McDonald′s, and, new to this edition, on the Web
  • Includes a wide range of theoretical perspectives--Marxian, Weberian, critical theory, postmodern theory--as well as a number of concepts such as hyperconsumption, implosion, simulation, and time and space to show students how sociological theory can be applied to everyday phenomena

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781412975810
Verschijningsdatum:
9/12/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 224 mm
Gewicht:
362 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 320 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.