Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les empiristes franco-berlinois, au XVIIIe siecle, ne concoivent pas seulement l'experience comme l'origine des connaissances humaines, mais aussi comme le principe de leur exposition systematique bien fondee: la voie de l'invention, supposee partir de l'experience sensible, doit etre convertie en une methode universelle, qui recoit le titre ancien d'analyse. Or cette experience reside, non pas dans la passivite d'une sensation introuvable, mais dans le moment ou l'esprit s'applique au materiau donne et le manipule, c'est-a-dire dans la reflexion. Telle est l'invention de l'empirisme, que l'histoire des philosophies reflexives a recouverte et dont il faut produire la genealogie: la reflexion meme, comme experience et comme lieu d'insertion de l'esprit dans l'experience. Le probleme est de savoir si, concue dans ces termes, la conscience empiriste peut atteindre le fondement des sciences mathematiques qui, de droit, ne doivent pas rappeler leur origine presumee dans l'experience sensible, faute de perdre la generalite et la necessite qui determinent la valeur de leurs concepts. Les poles distingues dans ce livre - un empirisme de la genese et un empirisme de la constitution - revelent la veritable urgence d'oppositions fondamentales en philosophie de la connaissance.