Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Empirische Unterrichtsforschung in Dafz

Unterrichtsplanung, -Durchfuhrung Und -Evaluation

€ 49,45
+ 98 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Der zweite Teilband zu empirischer Unterrichtsforschung im Fach DaFZ fokussiert auf die Unterrichts- und Professionalisierungspraxis, insbesondere durch Wirksamkeitsstudien zu didaktisch-methodischen Ansätzen und damit zusammenhängenden Konzepten der Unterrichtsplanung, -durchführung und -evaluation. Im Mittelpunkt der Betrachtung stehen empirische Untersuchungen von Modellen zu sprachlicher Immersion, Binnendifferenzierung, Autonomieförderung, Projektarbeit und Kulturreflexivität und damit verbundene Kompetenzbeschreibungen, mit speziellem Blick auf die Förderung und Entwicklung von mehrsprachigen, kommunikativen, soziokulturellen, interaktionalen sowie reflexiven Kompetenzen unterschiedlicher Unterrichtsakteure. Dabei werden explorative, deskriptive und explanative Verfahren der Datenerhebung und -analyse angewandt und kritisch diskutiert.

The second part on empirical classroom research in German as a second and foreign language focusses on practice in the classroom and in teacher professionalization. It presents studies of effectiveness regarding the planning, implementation and evaluation of didactic approaches. At the center of attention are empirical studies on immersion, differentiation, learner-autonomy, project-based learning and cultural reflexivity. The individual studies consequently emphasize the fostering of multilingual, communicative, socio-cultural, interactional and reflexive competencies of the different participants involved in the language learning process. A variety of explorative, descriptive and explanative approaches to data collection and data analysis is employed and critically discussed.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
216
Taal:
Duits
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 7

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783847116967
Verschijningsdatum:
15/07/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 231 mm
Gewicht:
789 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 98 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.