Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Widespread belief in the benefits of empathy and its healing power is evident in public discourse and across diverse news and social media outlets around the world. Yet research reveals that empathy can sometimes have adverse effects on individuals' intergroup attitudes and behavior. A link between empathy and concerns with negative evaluation helps explain why empathy can backfire. Accordingly, using the minimization of evaluative concerns as an organizing principle, the author makes recommendations regarding when and how to encourage empathy in intergroup contexts, so that its potential to foster stronger social bonds across group boundaries can be fully realized.