Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Empathy provides a cognitive and emotional bridge that connects individuals and promotes prosocial behavior. People empathize with others via two complementary perceptual routes: Cognitive Empathy or the ability to accurately recognize and understand others' emotional states, and Affective Empathy or the ability to 'feel with' others. This Element reviews past and current research on both cognitive and affective empathy, focusing on behavioral, as well as neuroscientific research. It highlights a recent shift towards more dynamic and complex stimuli which may capture better the nature of real social interaction. It expands on why context is crucial when perceiving others' emotional state, and discusses gender differences, biases affecting our understanding of others, and perception of others in clinical conditions. Lastly, it highlights proposed future directions in the field.