Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Emotions Online

Feelings and Affordances of Digital Media

Alan Petersen
Paperback | Engels
€ 48,95
+ 97 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Digital media have become deeply immersed in our lives, heightening both hopes and fears of their affordances. While the internet, mobile phones, and social media offer their users many options, they also engender concerns about their manipulations and intrusions. Emotions Online explores the visions that shape responses to media and the emotional regimes that govern people's engagements with them.

This book critically examines evidence on the role of digital media in emotional life. Offering a sociological perspective and using ideas from science and technology studies and media studies, it explores:

- The dimensions and operations of the online emotional economy
- Growing concerns about online harms and abuse, especially to children
- 'Deepfakes' and other forms of image-based abuse
- The role of hope in shaping online behaviours
- 'Digital well-being' and its market
- COVID-19's impacts on perceptions of digital media and Big Tech
- Growing challenges to centralised control of the internet, and the implications for future emotional life

The book breaks new ground in the sociological study of digital media and the emotions. It reveals the dynamics of online emotional regimes showing how deceptive designs and algorithm-driven technologies serve to attract and engage users. As it argues, digital media rely on the emotional labours of many people, including social media inf luencers and content moderators who make the internet seem smart. The book provides an invaluable overview of the evidence and debates on the role of digital media in emotional life and guidance for future research, policy, and action.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
186
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367706654
Verschijningsdatum:
30/12/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
276 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 97 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.