Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Two true masters come face to face when the works of Edvard Munch are juxtaposed against Gustave Flaubert's groundbreaking novel Madame Bovary. For the first time, Edvard Munch's art is presented together with an elaborate video installation. Madame B (2014) was created by Michelle Williams Gamaker and the internationally acclaimed cultural theorist, artist, and curator Mieke Bal. In this compelling book Mieke Bal explores the double theme of social loneliness and the cinematic mode of expression. Loneliness is often caused by a denial of communication, signified by the socially clumsy mode of «looking sideways». The author explores the cinematic aspects present in Munch's still images as well as Flaubert's pre-cinematic novel, and combines contemporary art theory with her own idiosyncratic way of looking at art - directly and closely. The reader is made to reflect upon how we view each other in social situations and question what happens when we are denied visual dialogue.