Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Preaching as art and liturgy- Liturgy as the work of God's people gives the preacher a place to stand-an organic connection with an intentional sacramental community, says Rice. The place of preaching is the community, Christ's body, and the hermeneutic that governs homiletical exegesis, style, and presentation comes from the liturgical situation of the sermon. The Embodied Word puts preaching in its proper place-in the presence of the baptistry and close to the table. As Rice explores the implications of that placement for the specific concerns of homiletics, the use of Scripture, and the appropriation of the arts, he concludes that the movement of the sermon is from text to table and that the action of the liturgy both depends upon and empowers the word. Charles L. Rice is Professor of Homiletics Emeritus at Drew University in Madison, New Jersey, and an Episcopal priest. One of the most acclaimed pioneers of the "new homiletic," he is the author of Preaching the Story (1980) and Interpretation and Imagination: The Preacher and Contemporary Literature (1970), both from Fortress Press.