Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Eloy de la Iglesia: el placer oculto del cine español es un ensayo colectivo coordinado por el investigador Carlos Barea que rinde homenaje al responsable de películas tan populares como El techo de cristal, La semana del asesino, El diputado, El Pico o La estanquera de Vallecas, entre otras muchas. Mirado con desdén por la crítica cinematográfica de la época y reivindicado posteriormente por las nuevas generaciones como uno de los directores más importantes de la Transición, la figura de Eloy de la Iglesia es fundamental para acercarse a una de las etapas más convulsas de nuestra historia reciente.Para esta aproximación al cine de De la Iglesia hemos contado con una nómina de autores y autoras entre los que se encuentran Diana Aller, Alejandro Melero, Juan Sánchez, Eduardo Bravo, La Caneli, Nico Grijalba, David Velduque, Vicente Monroy, Francina Ribes, Violeta Kovacsics y Carlos Barea. Cada uno profundiza en un aspecto de las películas del cineasta vasco, cuya filmografía contribuyó decisivamente a retratar las luces y, sobre todo, las sombras de un país que despertaba hacia la democracia después de una larga dictadura pero que marginaba a una parte de la población. Entre esta se hallaban los denominados quinquis, que dieron nombre al exitoso subgénero, o los integrantes del colectivo LGTBIQ+. Homosexual y comunista, el realizador nos ha legado un testimonio muy valioso para comprender una época reciente de nuestra historia que se encuentra en proceso de revisión. Prólogo del director de cine Félix Sabroso.