Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ellen Gallagher (b.1965) is one of the most celebrated painters of her generation, coming to prominence in the mid-1990s in the wake of the so-called 'culture wars' and the art world's controversial embrace of identity-politics and multiculturalism. In this in-depth look at her oeuvre, Caoimhín Mac Giolla Léith unpacks the complexities of her richly layered paintings, examining themes such as identity, race, displacement, and the ecological environment, which Gallagher has explored throughout her work. The author takes the reader from Gallagher's early years--looking at her formative influences--through her engagement, from the late 1990s on, with the inherited modernist forms of the monochrome and the grid and with the violence and division at the root of modernism itself. Also explored are her phantasmagoric explorations of oceanic life, which draw on the discoveries of natural science, the traumatic history of the Atlantic slave trade, and the speculative fictions of Afrofuturism. For anyone interested in contemporary art and the ways particular artists are expanding its borders, in form and content, this is essential reading.