Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This biography of Elias Bickerman (1897-1981), one of the foremost historians of Graeco-Roman antiquity active in the twentieth century, focuses on his role as a historian of the Jews. Bickerman had an extraordinary life. He was born in Kishinev and grew up in St. Petersburg. He arrived in Berlin in 1922, where he pursued an academic career (Doctorate, 1926; Habilitation, 1930). With the rise of the Nazis, he moved to Paris in 1933, then to the USA in 1942. He died in Tel Aviv and was buried in Jerusalem.Albert Baumgarten explores the connections between Bickerman's life and his scholarly work on the Jews in its different cultural and academic contexts (Russian, German, French, and American). He argues that Bickerman intended to create a usable Jewish past. He further shows that Bickerman conceived the ancient Jewish encounter with Hellenism and the modern Jewish entry into European civilization in light of each other. He demonstrates that Bickerman argued that there were some ancient Jews who were wrong in the way they tried to bridge the gap between Judaism and Hellenism, while there were other ancient Jews who found the right solution. He illustrates the contemporary significance of these conclusions concerning the past for Bickerman himself and for other Jews of his time. Bickerman saw the circumstances of his life as a series of unfortunate dislocations. This book emphasizes the intellectual and academic benefit Bickerman derived from his life experience in the twentieth century.