Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
1. Background This textbook is an introduction to and exploration of a number of core topics in the ?eld of applied mechanics. Mechanics, in both its theoretical and applied contexts, is, like all scienti?c endeavors, a human construct. It re?ects the personalities, thoughts, errors, and successes of its creators. We therefore provide some personal information about each of these individuals when their names arise for the ?rst time in this book. This should enable the reader to piece together a cultural-historical picture of the ?eld s origins and development. This does not mean that we are writing history. Nevertheless, some remarks putting individuals and ideas in context are necessary in order to make clear what we are speaking about - and what we are not speaking about. At the end of the 19th century, technical universities were established eve- where in Europe in an almost euphoric manner. But the practice of technical mechanics itself, as one of the basics of technical development, was in a desolate state, due largely to the refusal of its practitioners to recognize the in?uence of kinetics on motion. They were correct to the extend that then current mechanical systems moved with small velocities where kinetics does not play a signi?cant role. But they had failed to keep up with developments in the science underlying their craft and were unable to keep pace with the speeds of such systems as the steam engine.