Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En un Cáucaso en guerra, ¿quién es prisionero de quién? Esta cuestión, antigua en la literatura rusa y que responde a la idea de que los rusos son prisioneros de los asiáticos, es replanteada por Makanin en el relato que da título a este libro, publicado originalmente en 1995, durante el primer conflicto de Chechenia, a través de la historia de un soldado ruso fascinado por su joven prisionero. «El Prisionero del Cáucaso» es, ante todo, una magistral lección de literatura y un texto de una enorme fuerza visionaria. En «La letra "A"» Makanin rememora el pasado soviético del país, describiendo la lenta descomposición de un gulag en Siberia; en «Un antilíder» el protagonista desarrolla un odio feroz por todo aquel que destaca demasiado y en «Un cuento logrado de amor», que cierra el conjunto, esboza el retrato de una pareja cínica y arribista que, después de haber experimentado en propia piel las conmociones de los cambios de la historia rusa, intenta hacerse un lugar en la nueva sociedad. Estos cuatro relatos dibujan una radiografía de la Rusia contemporánea, y nos interrogan sobre el lugar que concedemos a la belleza y a los sentimientos en nuestras vidas.