Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the fall of 1961, the photographer Eikoh Hosoe, then in his late 20s, agreed to make a series of portraits of the controversial author Yukio Mishima. Hosoe visited Mishima at his home and was immediately intrigued by a marble mosaic of the zodiac in the middle of Mishima's lawn. Taking the rubber hose with which Mishima's father was watering the garden, Hosoe wrapped it around the half-naked writer (who had been sunbathing) and photographed him in various poses against the zodiac mosaic and around the grounds. They named their collaboration "Barakei" ("bara" meaning "rose" and "kei" meaning "punishment," although the two decided on "Killed by Roses" as the English title). The original edition, designed by Kohei Sugiura, established the standard for the two subsequent editions of 1971 (which chimed with Mishima's suicide) and 1985. Aperture now issues this facsimile of the 1963 original, making available once again one of the most infamous and intriguing photobooks of the twentieth century. This edition has been lovingly produced by the Japanese art shop NADiff, in close consultation with Eikoh Hosoe. It is published in a limited edition of 500 copies for Aperture and 500 for NADiff. Each copy is signed and numbered by the artist.