Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element studies eighteenth- and early nineteenth-century instances of transmediation, concentrating on how the same illustrations were adapted for new media and how they generated novel media constellations and meanings for these images. Focusing on the 'content' of the illustrations and its adaptation within the framework of a new medium, case studies examine the use across different media of illustrations (comprehending both the designs for book illustrations and furniture prints) of three eighteenth-century works: Defoe's Robinson Crusoe (1719), Thomson's The Seasons (1730) and Richardson's Pamela (1740). These case studies reveal how visually enhanced material culture not only makes present the literary work, including its characters and story-world. But they also demonstrate how, through processes of transmediation, changes are introduced to the illustration that affect comprehension of that work. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.