Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:
1. Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?
2. Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?
3. Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?
Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.
De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. 12 QR-codes bevatten meer dan 70 pagina’s uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.
Prof. dr. Wied Ruijssenaars publiceerde tal van boeken en artikelen over leren, leerproblemen, diagnostiek en behandeling. Drs. Cécile Ruijssenaars-Elshoff is coauteur van de boeken Berekend! en Geregeld!, alsook van verschillende publicaties in vaktijdschriften. In EHBI 2.0 baseren zij zich op eigen ervaring, onderzoek en actuele literatuur. In gesprekken met groepen vertegenwoordigers uit de onderwijspraktijk hebben zij het denkkader getoetst op duidelijkheid en toepasbaarheid. De reacties vanuit de praktijk zijn lovend en benadrukken de bruikbaarheid voor scholing en nascholing. Bovendien biedt EHBI 2.0 handvatten om in teams tot consensus te komen over de visie op het onderwijs in de basisvaardigheden. EHBI 2.0 dwingt tot nadenken!