Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Effective Management Control deals with a critical but relatively neglected and misunderstood aspect of organizational effectiveness: the process of controlling the behavior of people in organizations. The issue of organizational control and the design of an optimal control system is essential for the long term effectiveness of an organization: too little control can lead to confusion and chaos; conversely, too great a degree of control can result in the erosion of innovation and entrepreneurship. This monograph presents a conceptual framework for approaching these issues, and examines the role accounting can play in a successful control system. The author works towards an understanding of the nature, role, elements and functioning of organizational control and control systems in organizations. The book posits and discusses the features of a core control system and its component parts, including: planning, measurement and feedback, evaluation and reward sub-systems. It also discusses the ways in which a core control system operates within a larger organizational structure and culture. The theory is illustrated through its application to a particular case study.