Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Policy makers and academics alike have mistakenly promoted an agenda which takes well-governed democratic and consolidated 'Weberian' states as the model for the world and the goal of development programs. Whilst Western industrial democracies are the exception, areas of limited statehood where state institutions are weak and ineffective, are everywhere, and, this books argues, can still be well-governed. Three factors explain effective governance in areas of limited statehood: Fair and transparent institutions 'fit for purpose, ' legitimate governors accepted by the people, and social trust among the citizens. Effective and legitimate governance in the absence of a functioning state is not only provided by international organizations, foreign aid agencies, and non-governmental organizations but also by multi-national companies, rebel groups and other violent non-state actors, 'traditional' as well as religious leaders, and community-based organizations. Börzel and Risse base their argument on empirical findings from over a decade of research covering Latin America, the Middle East, Sub-Saharan Africa, and Asia.