Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Haar vorige bundel gaf Jane Leusink een overkoepelende structuur mee. In Een grazende streep in de lucht kiest ze voor lange, soms verhalende gedichtenreeksen met foto’s. Ze zoekt naar de grenzen van de poëzie en komt uiteindelijk, zoals in ‘Gras’, terecht in een gebied dat poëtisch proza genoemd kan worden, zonder dat er van een prozagedicht sprake is. In Een grazende streep in de lucht dicht Leusink ook op indringende wijze over de geschiedenis van haar Joodse schoonfamilie.
Over Tot alles goed strak staat: ‘Onvoorspelbaar is Leusink als dichter, onconventioneel en levenslustig, soms tegendraads en opstandig. Leusink schrijft geen aangeharkte poëzie, wel poëzie waaraan je blijft haken […].’ Eppie Dam in de Leeuwarder Courant. ‘Jane Leusink dicht met een groot, klassiek gevoel voor compositie en voor de muzikale tover van poëzie.’ Abe de Vries op de Contrabas.
Iemand zegt: Besef is als een slinks dier dat je bespringt je ziet jezelf verliefd weerspiegeld in een stuk van elkaar, plant je voort, hunkert naar geluk.
Soms maak je oud brood vochtig, dan weer vers soms slaat de oven alarm, schrik je van die wijs die vijf minuten gingen razendsnel voorbij, te snel je draait er vijf minuten bij. Tijd is voor en achter tijd.