Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Un ancien Montessorien analyse les textes de Maria Montessori pour rappeler les enjeux de l’éducation, autrement dit de la vie. Il en profite pour illustrer comment se construit un mythe. Quelles que soient les théories, les écoles et les méthodes, il n’existe que des relations. Elles sont toujours ambivalentes, stimulantes, épanouissantes, ou entravantes et menaçantes. Elles favorisent libération et production de soi, ou résignation et conformisme. Cependant, la frontière n’est jamais claire et c’est le plus souvent ce qui suit qui permet de comprendre ce qui a précédé. Loin des recettes simplistes, l’auteur offre des repères pour permettre à qui en a le désir d’inventer sa mission éducative. S’il est naturel de faire des enfants et de les éduquer, c’est aussi l’un des phénomènes les plus mystérieux. Mieux vaut savoir où on met les pieds et, si possible, éviter embûches et chimères !