Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Educational Leadership

A Critical Pragmatic Perspective

Spencer J Maxcy
€ 92,45
+ 184 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Underlying the controversy surrounding educational reform and the crisis facing American public education today is the question of leadership: Who is to exercise it and what direction should it take? In his systematic redefinition of educational leadership, Spencer J. Maxcy develops a democratic, participatory model of leadership at all levels. Drawing on the work of philosophers from John Dewey and William James to contemporary neo-pragmatists, he explores the nature of shared leadership and its potential to foster socio-cultural reform through schooling.

Maxcy begins with a review of leadership theory and the ways in which competing theories continue to affect education. New directions in research are assessed, particularly the shift away from treating educational leadership as a form of management rather than a relational phenomenon. In examining the implications of a philosophy of democratic leadership, the author takes his inquiry into practical areas, including the empowerment of teachers, the sharing of leadership among teachers and administrators, the preparation of educational leaders for a postmodern era, and the development of leadership qualities in children. The current trend toward decentralization of schooling is discussed in light of his proposed model, together with the demand for moral vision in education and the need for creativity as an integral part of the educational process. Making a convincing case for the distribution of leadership among the administration, teachers, students, and the larger community, this book will be of interest to anyone concerned with critical issues in education--from policy-makers and educators to the informed general reader.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
240
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780897892582
Verschijningsdatum:
23/09/1991
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
508 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 184 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.