Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sustainability is a dominant theme in tourism practice. Increasingly, research and education of tourism stakeholders is also necessary in improving sustainable tourism practice. This book pays systematic attention to education for sustainability in tourism, and is thus a valuable resource for sustainable tourism educators and scholars. The book is divided into four parts. Part I provides a reference for educators seeking to understand core knowledge areas, ethics, corporate social responsibility and governance. Part II examines issues and processes relevant to understanding tourism and sustainability in the formal educational sector, including universities, vocational training and school settings. Part III explores learning and sustainable tourism in non-institutional settings, including destination communities, coaching and mentoring and visitor learning. The final part provides a collection of cases to illustrate the use of different pedagogies and assessment approaches in education for sustainability in tourism. The book will be accompanied by instructor resources to assist educators teaching in the field.