Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Education for Democracy was first published in 1934. Minnesota Archive Editions uses digital technology to make long-unavailable books once again accessible, and are published unaltered from the original University of Minnesota Press editions."The Greek ideal of the citizen realizing himself in the state" is the heart of Dean Johnston's philosophy developed in this book. He is concerned not merely with education, but with our current economic, political, social, and ethical problems, which education directed toward service to the state may help to solve.This is a book in which an ideal rather than a theory of education is clearly stated at the beginning, and developed like a theme in music. The author, speaking from a long and varied experience as scientist, teacher, and college administrator, sees the only hope of a future democratic state in the selection and training of competent and unselfish leaders.This selection, he firmly believes, is the task of the schools and especially of the colleges. By "selection" he means - he is careful to point out - not the exclusion of any capable person from higher education, but a careful fitting of every individual for the occupation in which he will be most happy and will render the best service to society.The papers collected here all deal with some variation of this theme. They draw up a striking indictment of many current educational practices, while pointing the way, as this prominent educator sees it, toward the alleviation of that "social manic-depressive insanity" with which our civilization is now afflicted.