Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Education and the University was first published in 1943; this reissue follows the text of the 1948. The book deals with the problems facing universities in a world in which the demand for specialisation has increasingly overshadowed the ideal of a liberal education. Deeply disturbed by this state of affairs, Leavis puts forward a proposal for a University English School which would offer a programme of liberal studies designed to bring various disciplines into relation without promoting superficiality. This in turn leads him to consider the wider issue of the idea of a university in modern society as a 'focus of the finer life of cultural tradition'. 'Such prepotency, ' he writes in the preface, 'as this country may hope for in the English-speaking world of the future must lie in the cultural realm, and ... in the performance of this function the universities have an essential part'.