Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume contains a series of articles - both reviews and case studies - dealing with a range of topics related to the history of education and learning in the Netherlands during a crucial period of transition. Schooling saw enormous progress, both in terms of numbers of people participating in it on various levels and of increasing diversity of institutions providing education. In the same period, learning and education penetrated deeply into society; they fulfilled a steadily growing number of functions, enhancing the competence of officials and contributing to the accumulation of intellectual and symbolic capital by both individuals and groups. A third major development was the change of discourse which was brought about by the advent of humanism in both Latin and vernacular culture.
Contributors include: Arnoud-Jan A. Bijsterveld, Sabrina Corbellini, Peter van Dael, Mario Damen, Karel Davids, Arjan van Dixhoorn, Hildo van Engen, Koen Goudriaan, Antheun Janse, Madelon van Luijk, Jaap van Moolenbroek, Bart Ramakers, Marijke Spies, Ad Tervoort, Ilja M. Veldman, Gerrit Verhoeven, and Samme Zijlstra+.
Publications by H. de Ridder-Symoens: - Edited by C.M. Ridderikhoff. Édité avec la collaboration de H. de Ridder-Symoens, Premier Livre des Procurateurs, 1444-1546. Première partie. Texte des rapports des procurateurs, ISBN: 9789004025615 (Out of print) - Edited by C.M. Ridderikhoff, H. de Ridder-Symoens et D. Illmer, Premier Livre des Procurateurs, 1444-1546. Seconde partie. Biographies des étudiants, 1: Introduction, sources et bibliographie, biographies, 1444-1515, ISBN: 9789004057289 (Out of print) - Edited by C.M. Ridderikhoff, H. de Ridder-Symoens et D. Illmer, Premier Livre des Procurateurs, 1444-1546. Seconde partie. Biographies des étudiants, 2: Biographies des étudiants, 1516-1546, ISBN: 9789004062511 (Out of print) - Edited by C.M. Ridderikhoff, H. de Ridder-Symoens et D. Illmer, Premier Livre des Procurateurs, 1444-1546. Seconde partie. Biographies des étudiants, 3: Tables, additions et corrections, illustrations, ISBN: 9789004071520 (Out of print)