Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Edith Wharton and the Making of Fashion places the iconic New York figure and her writing in the context of fashion history and shows how dress lies at the very center of her thinking about art and culture. The study traces American patronage of the Paris couture houses from Worth and Doucet through Poiret and Chanel and places Wharton's characters in these establishments and garments to offer fresh readings of her well-known novels. Less known are Wharton's knowledge of and involvement in the craft of garment making in her tales of seamstresses, milliners, and textile workers, as well as in her creation of workshops in Paris during the First World War to employ Belgian and French seamstresses and promote the value of handmade garments in a world given to machine-driven uniformity of design and labor. Pointing the way toward further research and inquiry, Katherine Joslin has produced a truly interdisciplinary work that combines the best of literary criticism with an infectious love and appreciation of material culture.