• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Eden, Suez and the Mass Media

Propaganda and Persuasion During the Suez Crisis

Tony Shaw
Paperback | Engels
€ 37,45
+ 74 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

For Britain, the Suez crisis of 1956 was - along with the 1938 Munich crisis - the most divisive and controversial episode of the twentieth century. Centred on a narrow man-made canal linking the Mediterranean with the Red Sea, the Suez crisis caused fighting on London's streets, split families and friendships and destroyed a prime minister. It tested the government's propaganda skills to the full and pushed the mass media's independence to breaking point. For many, 'Suez' symbolises the end of the British Empire and its spectre has haunted British governments for two generations. "Eden, Suez and the Mass Media" examines the battle for hearts and minds waged through the mass media during the Suez crisis. It explains why the British government assigned such a critical role to propaganda and charts how Prime Minister Anthony Eden sought to use the press and broadcasting as instruments to destroy Egypt's leader, Gamal Abdel Nasser. The book dispels the myth that Fleet Street and the BBC were mere ciphers for public opinion and reveals how Eden's strategy disastrously backfired, trapping him into the notorious pact of collusion with the French and Israelis.
This new edition of the definitive history of the media's role in the Suez crisis also draws interesting parallels with the contemporary Iraq War, which Shaw argues bears an uncanny resemblance to the earlier conflict.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
268
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781848850910
Verschijningsdatum:
15/10/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 213 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 74 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.