Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book applies social network analysis and economic theory and methodology in Information Systems research to study three issues associated with open source software projects and their applications in the software industry. It targets at those who are interested in the open source project, and would like to find the implications from social network theory and industrial organization models. To deepen our understanding of the evolution of open source projects, the first study aims to analyze the evolution of open source projects from inception to success or failure by using the theoretical lens of social network analysis. Secondly, we examine the competition between proprietary and open source software. We will answer how commercial software vendors should optimally set the price and design its product when competing with the open source product. The popularity of open source poses competition to proprietary software producers and brings to light a new competing strategy: opening part of the source code. In the third study, we model the competition between two profit-oriented firms, and analyze the optimal strategy of the firm that uses open source as a competing strategy.