Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Aujourd'hui comme hier, la priorité de l'École est d'apprendre aux enfants à parler juste, c'est-à-dire avec la volonté d'affirmer son pouvoir de parole, mais aussi avec l'infinie considération que l'on doit à l'autre ; il faut également leur apprendre à lire juste, c'est-à-dire avec le respect que l'on doit au texte. Mais, aujourd'hui plus qu'hier, il faut leur apprendre en plus à regarder juste, c'est-à-dire en s'émerveillant des phénomènes du monde, tout en cherchant avec obstination à en découvrir les règles de fonctionnement. Face à la parole, au texte et à l'image, les enseignants ont à inscrire - au centre de leurs objectifs - l'éducation à la probité intellectuelle, c'est-à-dire cet attachement à dégager le vrai du factice, à privilégier l'analyse sur l'anathème, à toujours préférer le respect au mépris, les arguments aux coups. Cette mission difficile doit, certes, mobiliser tous les moyens modernes d'information et de communication, mais à la condition qu'ils servent avec pertinence et fidélité les objectifs essentiels de notre école. Les actes de ce Colloque regroupent l'ensemble des communications des intervenants : Alain Bentolila, René Blanchet, Bernard Defrance, Marek Halter, Yves Jeanneret, Jacques Lévine, Jean-Marc Lévy-Leblond, Philippe Meirieu, Jean d'Ormesson, Philippe Quéau, Daniel Raichvarg, Nicolas Witkowski.