Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Eccentricity is a stereotype of Englishness. Yet despite its popularity, it has not merited much academic investigation. The present study offers a theoretically grounded overview of the emergence, structures and artistic productions resulting from eccentricity. It starts with its prehistory in Antiquity, the Middle Ages, and the Renaissance before pinpointing its emergence in the seventeenth century. From then onwards it serves to negotiate cultural dissent and make it productive. What goes hand in hand with eccentricity is the individual, not as essentially given, but as relational. In the same way that eccentricity has textual and intertextual origins, eccentrics, despite their seeming singularity, form patterns. These can be used as cultural 'fertiliser' or as façades in the case of present-day British politicians. The study offers a re-reading of English Literature and Culture from the margins as well as theoretical outlooks in the directions of Gender and Postcolonial Studies.