Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Between 1525 and 1640, a remarkable phenomenon occurred in the world of print: England saw the production of more than two dozen editions identified by their imprints or by contemporaries as 'herbals'. Sarah Neville explains how this genre grew from a series of tiny anonymous octavos to authoritative folio tomes with thousands of woodcuts, and how these curious works quickly became valuable commodities within a competitive print marketplace. Designed to serve readers across the social spectrum, these rich material artifacts represented both a profitable investment for publishers and an opportunity for authors to establish their credibility as botanists. Highlighting the shifting contingencies and regulations surrounding herbals and English printing during the sixteenth and early seventeenth century, the book argues that the construction of scientific authority in Renaissance England was inextricably tied up with the circumstances governing print. This title is also available as Open Access on Cambridge Core.